fredag, desember 04, 2009

Nisse 2009



I fjor startet jeg å sy en nisse fra Panduro. Startet med godt mot, og koste meg stort. Dukken ble ferdig, etterhvert ble det også sko, bukse og lue. Men når jeg skulle sy jakken av det resterende stoffet så ble den aldri bra, etter noen forsøk og litt frustrasjon ble nissen parkert. I år tok jeg den frem igjen, og med hjelp av mor fikk vi sydd på ermene på jakken. Ikke helt etter oppskriften, da det var vridning i stoffet som gjorde at jakken aldri ble 100%. Ja, vi har forresten en rosa flekk på kjøkkenveggen. Den skal bort neste gang malekosten kommer frem. (Les: i morgen!) Den har vært der siden vi tok over huset, og viser den tidligere fargen den forrige eieren hadde på veggene.


Detaljer







Med leppestift og sprittusj fikk nissen et slags ansikt. Heldigvis henger altså nå nissen på veggen, og godt er det. Ikke bli overrasket om jeg ikke nærmer meg en symaskin på lenge. Hvertfall frem til neste innfall, som jeg håper blir lenge til.

Ønsker dere en fin fredagskveld. Jeg sitter i malingsrus, har akkurat malet taket i gangen. I helgen skal vi pusse opp gangen, rette prøver (det nærmer seg tid for at elevene skal ha karakterene sine til jul)  og forhåpentligvis få opp listene på soverommet vårt!

God helg!

4 kommentarer:

Juno sa...

den nissen var bare kjempesøt :)

Linn sa...

Så fin nisse! =) Jeg gleder meg masse til å begynne å sy litt mer.

Love Peace Pionies sa...

koselig at du var innom hos meg..
Nissen ble jo kjempesøt og koselig..
klem Kristina

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra