fredag, september 16, 2011

Jeg er avhenging

I fjor sommer fikk jeg en iPhone av mannen. Jeg syntes det var en for dyr gave til en som kun brukte mobilen til å ringe, sende sms og en gang i skuddåret mms. Første meldingen jeg skulle skrive på den nye mobilen brukte jeg en halvtime å skrive til en venninne, og i meldingen jeg fikk tilbake var "Hva??". Teksten hadde ingen mening, og jeg endte opp med å ringe. Ett år etter er jeg avhengig. Har blitt flinkere til å sende mms og filmsnutter til familien av vesle gullet - og det er så kjekt når mobilen tar gode bilder. I tillegg digger jeg mange av appene som finnes, alt fra nyheter, værvarsel, matsider, gulesider, osv.


Mannen og svogeren har også laget en app som er veldig kjekk å ha, nemlig Ferjeruter. Her finnes rutetidene, og den kan søke opp den nærmeste ferjekaien ut i fra hvor du befinner deg. Veldig hendig å ha den på mobilen, for det er slettes ikke alltid en har ruteheftet tilgjengelig - eller at ruteheftet en har er det nyeste...


Mannen har prøvd å lære meg opp på hvordan jeg skal legge til ruter, og oppdatere de, da han har mer enn nok på tapetet med studier, treninger, jobb som er en livsstil og nybakt pappa. Ikke er jeg den som er mest teknisk av meg, men skal prøve litt smått når han er hjemme først - så jeg kan rope om hjelp! :)


Om du ikke vil bli avhengig - aldri skaff deg iPhone! :)

Mannen er bortreist, så jeg og vesla skal kose oss hjemme med gullrekken på tv i kveld. Jeg savner den herlige fredagsfølelsen jeg alltid hadde før jeg gikk ut i permisjon, men gullrekka er aldri feil. Ha en fin kveld!
                                                               

5 kommentarer:

Lene sa...

hehe, jeg er også avhengig, men det skal være sagt at jeg brukte en del tid på å komme meg inn i hvordan den funket, men ble sakte men sikkert hektet, og jeg liker også de geniale appsene og ikke minst spill;)

//hehe, det er fra utdrikkningslaget mitt;) men det skjønte du kanskje..

Sylke Feldhusen sa...

Har bare en fryktelig gammel mobil som jeg ikke klarer å ta imot mms med en gang... ;) Men jeg har jo sett en av de videosnuttene du tok, Elin viste meg den i pausen på korøvelsen - koselig å se! Så jeg skjønner godt at du blir avhengig ;)

Ha en fin helg!

Guttemamma sa...

...samme her...jeg var så anti mobil-berta som det gikk an,I sommer fikk jeg Iphone...
Klem og kos dere♥

Lillesmurf - Kari sa...

Iphone er helt fantastisk <3

SV: Ja hun er helt nydelig <3 Ja kanskje det ;) Jeg vet jo ikke.. Har kun så langt hatt hunder i hus ;) God søndag til deg <3

Ingvill Humlebrekke sa...

OK, den er grei, skal holde meg unna iPhone :)