søndag, februar 19, 2006

Mombasa next!

I dag har jeg hatt en dag fri. Planen var aa sove lenge, men for klokken var 7 var jeg ute av sengen. Er vant til aa staa opp tidlig saa jeg vaaknet tidlig ogsaa i i dag. Var paa et marked og innom et kjopesenter paa formiddagen. Resten av dagen ble brukt til aa bade i bassenget og volleyballkamp med de andre studentene her. Naa er bagen igjen pakket, og jeg er klar for aa reise med nattog til kystbyen, Mombasa. Skal reise med et gammeldags tog, saa det blir spennende. En her mente at jeg skulle reise paa Karen Blixen-vis. (En dame fra Danmark som bodde her tidlig paa 1900-tallet) Det sier vel sitt. Men spennende blir det nok!

Blir rart aa komme hjem til Norge naa som jeg faktisk har vent meg til forskjellige ting her.
- Alt her foregaar paa engelsk, ogsaa undervisningen
- Alltid ha med lommelykt paa kvelden, ogsaa i hagen.
- Sove med myggnetting.
- Bilturene gaar som regel med til vinking
- Varmen
- Maur og gekkoer
- Daarlige veier (Traktorveiene hjemme er gode i forhold)
- Strommen er veldig variabel
- Dusje med kaldt vann
- Toalett er privilegium
- Alltid ha med vaatservietter, dopapir og desinfiserendeservietter

Klem fra Aud Johanne som gleder seg til Mombasa. (Onsdag skal jeg forresten snorkle)

Ingen kommentarer: